Yangın Otel Raporu
Tüm işletmelerde olduğu gibi otellerin de işlete bilinmesi açısından bazı izin ve belgelerin eksiksiz olması oldukça önemlidir. Oteller toplu alanlar olduklarından dolayı bazı şartlar altında düzenlenmiş olması zorunludur. Alınması gereken belgeler arasında en önemli olan yangın otel raporudur. Aynı zamanda yangın otel raporu itfaiye uygunluk belgesi olarak da bilinmektedir.
Oteller açısından yangın otel raporunun alınabilmesi için herhangi bir yaşanan yangın durumunda can ve mal kayıpları yaşanmasının önüne geçebilmek adına alınması gerekli olan tedbirleri ve uygulanması zorunlu kurallar, yapısal düzenlemeler yer almaktadır. Oteller açısından yangınlar can ve mal kayıplarının yanında ayrıca itibar kaybına da neden olmaktadır. Ancak tabi ki de öncelik can kaybını önlemektir. Bu kurallar ve yapısal düzenlemeler yerine getirildikten sonrasında işletme de yetkili olan kişi ya da vekili bu işlemleri başlatabilirler. Otel için yangın raporu olup olmadığı ya da bu gerekliliklerin yerine getirilip getirilmediğini araştırmak amacıyla profesyonel bir itfaiye görevlisi gelerek oteli yerinde inceleyerek eksiklikler hakkında tutanak tutmaktadır.
Tutulan tutanağın olumlu ya da olumsuz olmasına göre de işletme sahibi ya da vekili yangın raporunu alır ya da eksiklik gördüyse düzenlemeleri gerçekleştirmeleri istenmektedir. Düzenlemeleri ve eksiklikleri giderdikten sonrasında yeniden başvuru oluşturulması gerekmektedir. Yerinde inceleme yapılması açısından yeniden randevu oluşturulur ve süreç sıfırdan başlamaktadır.
Oteller İçin Yangın Otel Raporu Alınması Zorunlu Mu?
Oteller için yangın otel raporu alınması zorunlu mu? Konusu otel sahiplerince merak edilmektedir. Oteller açısından bu raporun alınması zorunludur. bu rapor konusunda kurallar katıdır ki, yangın otel raporu olumlu olana kadar işletmeyi hizmete açmak mümkün olmamaktadır.
Bu süreci otel işletmesini yapan kişi kendi imkanları dahilinde aşabilmektedir. Ancak yetersiz olduğunda ya da durumun kendinden dolayı sancılı ve yavaş işleyen durumlar olduğunda yangın raporu danışmanlığı da alınabilmektedir.
Oteller İçin Yangın Otel Raporu Danışmanlığı Nedir?
Oteller İçin Yangın Otel Raporu Danışmanlığı Nedir? Herkesin merak ettiği sorular arasındadır. otellerde yangın otel raporu konusunda alanında uzman olmayan kişiler tarafınca üretilmiş olan çözümler her zaman en pratik ve ekonomik çözüm olmamaktadır. Yangın otel raporu danışmanlığı yapanlar genellikle itfaiye tecrübesi olan kişiler, uzmanlar ve mühendisler tarafınca gerçekleştirilmektedir. Bu şekilde yapılacak olan işlemler hem ekonomik hem de pratik olarak çözüm üretmektedirler.
Danışmanlık içerisinde olan uzmanlar yalnızca tespit yapmamaktadırlar. Aynı zamanda uygulama ekiplerine gerekli olan yönlendirmeleri de gerçekleştirmektedirler. İş bitiminden sonrasında da uygulama ekiplerinin yapmış oldukları işin sonuçlarının kontrollerini de gerçekleştirmektedirler. Bu şekilde yaptığında uygulama ekiplerinin yapmış oldukları işte olumsuz sonuç almamasını ve bir sorunla karşılaşmamasını da garanti altına almaktadır.
Danışmanlık alarak bu problemi hallederken işletme sahipleri de diğer işlemlerle ilgilenerek otelin hizmete açılma süresini kısaltabilirler. Tüm bu işlemler bittikten sonrasında otel ruhsatı almak açısından diğer evraklarla beraber otel için alınmış olan yangın raporunu da onay merciine sunularak başvuru işlemleri gerçekleştirilmiş olmaktadır.
Otel Ruhsatını Almak İçin Gerekli Olan Belgeler Nelerdir?
Otel ruhsatını almak için gerekli olan belgeler nelerdir? Her otel sahibi olan kişilerin ya da vekillerinin bilmesi gereken bir sorudur. Otel ruhsatı almak için gerekli belgeler arasında;
- Ruhsat almak için başvuru formu
- Otelin adres belgesi
- Otelin tapu fotokopisi
- Bina yapısının kullanımına ilişkin izin belgesi
- Noterden yazılacak olan kira sözleşmesinin aslı
- Otel yangın raporu ve planı
- Oda faaliyet belge ve planı
- Sicil tasdik namesi
- Sabıka kaydı yer almaktadır.