İtfaiye Raporu İçin, Gerekli Evraklar
İtfaiye raporu almak için kişilerden ve şirketlerden istenen belgeler farklılık göstermektedir.
Şirketlerden istenen evraklar;
- İtfaiye raporu almak için müracaat Formu
- İmzaların sirküleleri ya da Vekaletnamenin aslı
- İskan ya da diğer adıyla yapı kullanma izin belgesi aslı ya da aslı gibi onayının yapılmış hali
- Yapı kullanma izin belgesi yani iskan bulunmuyorsa yapıya ait olan ruhsatının aslı ya da aslı gibidir onayının yapılmış hali
- İskanı bulunmuyorsa ve bina eğer kaçak yollarla yapılmış ise Emlak beyanlarının asılları ya da aslı gibidir onayının yapılmış hali
- Numarataj yani diğer adıyla adres tespit belgesinin aslı ya da aslı gibidir onayının yapılmış hali istenmektedir.
Şahıslardan istenen belgeler;
- İtfaiye raporu almak için müracaat Formu
- Yapıyı kullanımına dair izin belgeleri
- Numarataj yani diğer adıyla adres tespit belgesinin aslı ya da aslı gibidir onayının yapılmış hali
- Vekaletname aslı ya da aslı gibidir onayının yapılmış hali
- Açık alan üzerinde faaliyet göstermekte olan iş yerlerinin tapu fotokopileri
- Akaryakıt ve LPG istasyonları açısından yapı kullanım izinlerinin yanında ayrıca tabu aslı ya da aslı gibidir onayı yapılmış hali
- Akaryakıt ve LPG istasyonları açısından ilgili olan ruhsat birimlerinden onaylı olan son durumu gösteren ölçekli vaziyet planları istenmektedir.
İtfaiye Raporu Nedir?
İtfaiye Raporu Nedir? İş yerlerinde ruhsat ve yetkilendirme işlemlerinde illerin İtfaiye başkanlıkları tarafından yangın ya da acil durumlara karşı alınmış olan önlemler ve bu önlemleri denetlemek ve düzenlemek açısından istediği belgelerin arasında itfaiye raporu da bulunmaktadır. Bu rapor yönetmelik üzerinde itfaiye uygunluk raporu ya da yangın raporu olarak da bilinmektedir. Bu belgenin alınması açısından binaların yangından korunma hakkında yapılan yönetmeliğe alınan önlemlerin uygun olması şarttır.
İtfaiye yangın raporunun bulunmuş olduğu yer alan binanın yangına karşı güvenlikli olduğunun en büyük göstergesidir. Binaların yangın oluşma riskinden büyük oranda korunabilmesi ya da yaşanmış olan yangından en az kayıp vererek atlatması açısından, belediyeler yapının imarını inceleyerek bu belgeyi vermektedir.
Binanın hizmet vermesi açısından bu belgenin bulunması elzemdir. Bu itfaiye raporu, yangın söndürme sistem montajı, kontrolü, yangın tüplerin durumu, yangın kapıları ve yangın merdivenleri incelenerek oluşturulmaktadır.
İtfaiye Yangın Önlem Başvuru İşlemleri
İtfaiye hizmetleri verecek olan yer, aktif faaliyetlerine başlamak amacıyla ihtiyacı olan belgeyi Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü Önlem Amirliğine başvuru da bulunarak alabilmektedirler. Bu merkezler üzerinden ön kayıt işlemlerini gerçekleştirebilmektedirler. Ön kayıt sonrasında asıl başvuru formlarını doldurmaları yeterli olmaktadır.
Kağıt üzerinde ilerleyen bu işlemler inceleme içerisine alınarak denetim gün içerisinde verilmektedir. Hemen ardından başvuru da bulunulan binalar inceleme içerisine alınarak uygunluğuna dair araştırmalar gerçekleştirilecektir.
Belediye den de ruhsat alınması gerekiyorsa İlçe Belediyelerine de başvuru yapılması gerekmektedir. Yine buraya yapılan başvuru işlemleri Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü Yangın Önlem Amirliği’ne ulaştırılmaktadır. Ruhsat alınması gerekli ise de kişiler bireysel olarak müracaat yapması gerekmektedir.
İtfaiye Yangın Önlem Raporu İçin Gerekli Belgeler
Her bina ya da yerlerin sahip oldukları yapının yangına karşı uyumlu olup olmadıkları ilgili olan denetim birimleri incelemektedirler. Bu işlem zorunludur. Bu yüzden bütün yerlerin gerekli olan evrakları düzenleyerek itfaiye yangın önlem raporu almaları açısından teslim etmeleri önemlidir. Alınan evrakların hepsinin orijinal olması oldukça önemlidir.
İtfaiye yangın önlem raporu almak için gerekli olan evraklar;
- Yapı ya da bina kullanımlarının olduğuna dair izin belgeleri,
- Numarataj bilgisinin yer aldığı belge
- Yetkili olan denetim kişilere ait olan imzalar
- Eğer bulunuyorsa vekâletname
- Resmi gazete üzerinden yayımlanan ticaret sicil gazetesi örneği talep edilmektedir.